Beiträge, die gegen unseren Disclaimer verstoßen, werden kommentarlos gelöscht und der Verursacher ggf. gesperrt.

Willkommen bei The Ultimate Rover 75 Website



Club Seventyfive Website
Willkommen
  unsere Facebookseite: https://www.facebook.com/ClubSeventyfiveRover75MGZTClub   Du bist nicht
eingeloggt

Sprachen
Sprache für das Interface auswählen

Dutch English German

Allgemeines
· Home
· Topics
· Umfragen
· Web Links
· Fördermitglieder
· Impressum
· Merchandisingshop
· DSGVO
· Schwesterklubs

Wissen
· Forum
· Artikel Archiv
· Downloads
· Enzyklopädie
· FAQ
· Testberichte
· Werkstatt-DB

Community
· Bildergalerie
· TreffenAktuell
· Sonderkonditionen
· Registrierte User
· Private Nachrichten
· Dein Account

Spenden

unterstützt The Ultimate Rover 75 Web Site!



Wer ist Online
Zur Zeit sind 499 Gäste und 0 Mitglied(er) online.

Sie sind ein anonymer Benutzer. Sie können sich hier anmelden

www.r75.info :: Thema anzeigen - Weblog Rover 75 diesel - Autoweek
Weblog Rover 75 diesel - Autoweek

 
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.r75.info Foren-Übersicht -> Overige
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
Pim
Club SeventyFive
Board Member
Club SeventyFive<br>Board Member


Anmeldungsdatum: Apr 07, 2004
Beiträge: 3258
Wohnort: NL / NH
Offline
Rover 75 Tourer
2004
2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Club
Zircon Silver

BeitragVerfasst am: 05-07-2016 18:58    Titel: Weblog Rover 75 diesel - Autoweek Antworten mit Zitat

Zitat:
Weblog | Rover






Ik heb een Rover 75 met 340.000 km op de klok gekocht. Wie weet dat ‘betrouwbaarheid’ wel degelijk een thema was zet wellicht vraagtekens bij dit besluit, maar ik kan het - inmiddels – uitleggen.

Dat is maar goed ook, want eigenlijk was ik helemaal niet van plan om mijn 318i cabrio weg te doen. In een poging mijn eeuwige zoektocht naar leuke koopjes een halt toe te roepen, beloofde ik mezelf vorig jaar augustus dat ik minstens een jaar met die auto zou doen. Helaas bleek ik al na een maand of acht genoeg smoezen te hebben verzameld om me weer avonden lang te laten wegzakken in de vergeten hoekjes van de occasionsites. Zo was de vijftien jaar oude Beier dankzij z’n stoffen kapje en hoogtoerige viercilinder toch wel wat roemoerig voor de duizend kilometer die ik er wekelijks mee aflegde en zat er wat onderhoud aan te komen. Daarnaast, zo vertelde ik mijn wederhelft, wil dat cabrioweer toch niet op gang komen dit jaar.

Met dat laatste had ik in ieder geval één steekhoudend argument te pakken. De vervanger moest een betrouwbare sedan worden op diesel of LPG met een schuifdak, een meer volwassen rijgedrag dan de toch wel erg oud aanvoelende E36 en een zeker ‘karakter’. De shortlist bestond behalve de obligate E46 (een zescilinder op gas, graag) uit de Honda Accord 2.2 diesel (ik heb een zwak voor dat merk), de Jaguar X-Type diesel (‘gewoon een Mondeo’ beschouw ik in dit geval als een aanbeveling) en... de MG ZT. Die auto stamt uit de tijd dat BMW eigenaar van Rover was, hetgeen zich onder meer uit in de CDTi-gedoopte BMW-diesel.

Wie MG ZT zegt, zegt Rover 75, maar waar de ZT bij mij de juiste snaren weet te raken vind ik een Rover 75 wat oubollig ogen. Het zilvergijze exemplaar dat ik in Stadskanaal aantrof was dankzij z’n overvloedige uitrusting, fraaie schoeisel en moderne facelift-neus een uitzondering op die regel, maar het bedrag dat ervoor gevraagd werd stond in geen verhouding tot de hoge kilometerstand. Na een rondje langs occasion-orakel Nic de Boer ("je bent nog niet oud genoeg voor deze auto") en Rover-rijder Cornelis Kit ("doen!") deed ik uit pure baldadigheid een bod dat net iets boven de helft van de vraagprijs lag en besloot het ding daarna te vergeten.

Je raadt het al: dat bod werd prompt geaccepteerd en die auto staat inmiddels voor de deur. Wat de uitrusting betreft loog de advertentie in ieder geval niet, want na een korte brochure-studie blijkt werkelijk iedere optie te zijn aangevinkt. Ook verkeert de auto gezien z’n levenservaring in een bijzonder nette staat, waar het feit dat de vorige eigenaar bijna alle kilometers voor z’n rekening nam ongetwijfeld een rol in speelt.

Leuke, verstandige argumenten, die echter direct hun biezen pakken als de eerlijkheid om de hoek komt kijken. Natúúrlijk ben ik gewoon ingepalmd door deze auto. Het overdadige chroom, de fraaie, aflopende kont, de glans van het houten stuurwiel en het genot van het zoemende elektrische zonnescherm voor de achterruit: hier kan geen Duitser of Japanner tegenop.

Gelukkig blijft dat gevoel ook na een paar dagen rijden nog overeind. Het grote genieten kan dus beginnen, al zijn er natuurlijk wel wat klusjes te doen. Zo moet die afzichtelijke trekhaak zo snel mogelijk verdwijnen, hangt de kentekenplaat uit het midden, zijn de achterbanden aan vervanging toe, klinkt de Harman Kardon-audio niet meer zo geweldig en is er natuurlijk het nodige schoonmaakwerk. En hoorde ik daar nou een bijgeluid bij het rechtervoorwiel?

*wordt ongetwijfeld vervolgd*


Jan Lemkes






|


Jan Lemkes is redacteur bij Autoweek ( http://www.autoweek.nl/ )

Groet, Pim
_________________
Rover 75 Tourer CDTi Club - 628.000 km 01/05/2024
Rover Streetwise 1.8 CVT - 101.000 km 01/05/2024
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen Galery
MIXTUURORGEL
Reg. User


Anmeldungsdatum: Mar 28, 2005
Beiträge: 101
Wohnort: NL
Offline
Rover 75 Saloon
2005
2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
100th Annyversary
Black Pearl

BeitragVerfasst am: 24-07-2016 22:29    Titel: Antworten mit Zitat

Zulke verhalen kun je niet vaak genoeg horen het is jammer dat men er pas na 11 jaar en 300000km achterkomt wat een ongeëvenaard ontwerp de '75 is .
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Pim
Club SeventyFive
Board Member
Club SeventyFive<br>Board Member


Anmeldungsdatum: Apr 07, 2004
Beiträge: 3258
Wohnort: NL / NH
Offline
Rover 75 Tourer
2004
2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Club
Zircon Silver

BeitragVerfasst am: 26-12-2016 17:25    Titel: Antworten mit Zitat

Zitat:


10 december 2016 10:13



'Wordt ongetwijfeld vervolgd'. Zo eindigde ik het schrijven over mijn destijds net aangeschafte Rover 75 in juli. Nu het jaar bijna ten einde loopt, is het dan eindelijk zover. De kilometerteller, die bij aanschaf net geen 340.000 aanwees, is deze week het getal 357.000 gepasseerd. Het feit dat de auto vandaag precies een half jaar en twee dagen in mijn bezit is, maakt de rekensom eenvoudig: zo'n 34.000 kilometer per jaar. Nog altijd genoeg om een diesel te rechtvaardigen, maar evengoed een stuk minder dan ik een halfjaar geleden voorspeld zou hebben.

Het betekent ook dat het leven van (en met) deze auto een stukje minder interessant is dan wanneer ik jaarlijks een halve ton zou wegwerken, maar evengoed is er genoeg te vertellen. Dat ik nog altijd met plezier instap is daar de belangrijkste van. Goed, ik word soms gek van de knisperingen en rammels die het 'karaktervolle' interieur over me uitstorten en het geluid van een tien jaar oude dieselmotor laat zich ook maar moeilijk als verfijnd omschrijven, maar als ik me in de uiterst laag gepositioneerde stoel laat zakken voel ik me direct thuis. Dit is tenslotte míjn auto, dat neemt geen beter in elkaar geschroefde, snellere, zuinigere en modernere testauto 'm af. Bovendien vind ik dat de Rover er wat uiterlijk betreft nog altijd positief uitspringt, een gevoel dat onlangs werd bevestigd door een breed grijnzende Jaguar S-Type-rijder die z'n duim in de dagelijkse file niet in bedwang kon houden.

";Leuk", zul je denken, ";maar ik kom hier natuurlijk om me te verkneukelen over de enorme bakken geld die je in dit apparaat hebt gepompt". Geen zorgen: dat komt nu. Al in de eerste week hoorde ik bij het rijden over één van de vele drempels in mijn woonplaats een lichte 'klunk' bij het rechtervoorwiel. Thuisgekomen bleek het geluid afkomstig te zijn van een veer die het leven niet meer zag zitten en letterlijk als een zwaard van Damocles boven de band hing. Verder rijden was op z'n zachtst gezegd niet verantwoord, en dus ging de auto direct door naar de garage. Geluk bij een ongeluk: m'n 318i was nog niet verkocht en kon als vervangend vervoer dienen. Twee dagen en zo'n 400 euro later stond de auto rondom op verse veertjes én beschikten de voorste veerpoten over nieuwe lagers, waarmee deze 75-kwaal hopelijk definitief tot het verleden behoort.

De periode daarna verliepen probleemloos, zodat het spenderen beperkt bleef tot de aanschaf van vier nieuwe 18-inch-bandjes. Op een dag begon de auto echter een opmerkelijk stuurgedrag te vertonen. Bij het insturen was er niets aan de hand, maar na enkele graden stuuruitslag ging de auto ineens met een noodgang de bocht om. Opnieuw levensgevaarlijk, opnieuw de brug op. Omdat ook de APK aan vervanging toe was, besloten we alles maar meteen te combineren. Een bloemlezing van de factuur: draagarmen en draagarmrubbers aan de voorzijde vervangen, een aandrijfashoes repareren, een koplampreflector vastzetten, een uitlijning, een wiellager en twee remleidingen. Met 1.200 euro durf ik 'mijn' garage nog altijd zeer schappelijk te noemen.

Sinds die grote operatie in september gaat alles weer prima, al bewaar ik een interessant probleem met het linker deurslot (teaser: dat is de enige) voor een later moment. Ook de motorplaat die ineens besloot zichzelf ter aarde te werpen, is de moeite van het vertellen waard. Na een bliksembezoek aan een uiterst flexibele ex-Rover-dealer in Tilburg die z'n boosheid over het verdwijnen van dit mooie merk nog steeds niet kan verbloemen én de achterlating van 80 euro zit het ding weer vast op de glorieuze manier die men ooit in Engeland bedacht heeft. Met gloednieuw, origineel bevestigingsmateriaal dus. Mij kan niets gebeuren!


Jan Lemkes
Weblogs




Jan Lemkes is redacteur bij Autoweek ( http://www.autoweek.nl/ )

Groet, Pim
_________________
Rover 75 Tourer CDTi Club - 628.000 km 01/05/2024
Rover Streetwise 1.8 CVT - 101.000 km 01/05/2024
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen Galery
MIXTUURORGEL
Reg. User


Anmeldungsdatum: Mar 28, 2005
Beiträge: 101
Wohnort: NL
Offline
Rover 75 Saloon
2005
2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
100th Annyversary
Black Pearl

BeitragVerfasst am: 30-12-2016 10:02    Titel: Antworten mit Zitat

Mooi plaatje aan het eind van het verhaal.
Omdat de auto maar een paar centen kost vind ik een reparatie altijd te verdedigen .
Wil je de zelfde kwaliteit ( met alle toeters en bellen) ben je voor een wat nieuwere auto heel wat meer kwijt.
M.a.w ik rijd met veel plezier rustig verder met af en toe een reparatietje maar dat is nauwelijks te merken in mijn "schatkist"
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Pim
Club SeventyFive
Board Member
Club SeventyFive<br>Board Member


Anmeldungsdatum: Apr 07, 2004
Beiträge: 3258
Wohnort: NL / NH
Offline
Rover 75 Tourer
2004
2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Club
Zircon Silver

BeitragVerfasst am: 30-12-2016 19:27    Titel: Antworten mit Zitat

Hi Mixtuur,

Sehr gut !

Pim
_________________
Rover 75 Tourer CDTi Club - 628.000 km 01/05/2024
Rover Streetwise 1.8 CVT - 101.000 km 01/05/2024
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen Galery
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:   
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.r75.info Foren-Übersicht -> Overige Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

 
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB port v2.1 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.4 standalone was developed and tested by:
ArtificialIntel, ChatServ, mikem,
sixonetonoffun and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.1 by Nuke Cops © 2003 http://www.nukecops.com

 


Copyright © 2002 - 2024 Club SeventyFive a.s.b.l., Luxembourg
The Ultimate Rover 75 Website
Eine nicht kommerzielle Webseite rund um eines der schönsten gegenwärtigen Automobile.
NukeScripts(tm) Resecured PHP-Nuke 7.6.
Erstellung der Seite: 0.06 Sekunden